Teaterforeningen Blæksprutten har siden 1986 fungeret i det område, der tidligere hed Egtved Kommune. I dag har vi ca.30 medlemmer fra hele Vejle Kommune, og et par stykker udefra også.

Foreningen har de sidste år spillet på flere forskellige scener. Både i forsamlingshusene, og på amatørscenen i Vejle. Mange af medlemmerne er også aktive på andre scener.

Dukketeatret ”Det blå Teater” stiller op ved markeder, på biblioteker og ved andre specielle lejligheder med egne stykker.

Foreningen opstod af de Egnsspil, der hver andet år samlede områdets amatørskuespillere, teaterteknikere, lyd- og kulissefolk i den gamle Egtved Kommune.

Den ottearmede blæksprutte blev valgt som symbol for 25 år siden, de otte arme repræsenterer de otte sogne, der var i kommunen.

Blæksprutten er åben for alle, der ønsker at være med til at spille og fremstille skuespil.